Turun 17 Kg Daripada 75 Kg, Catriona Ross Buat 5 Perkara Ni Nak Kurus!


Berat badan naik selepas melahirkan anak adalah perkara normal tetapi agak menakutkan buat wanita. Hal itu juga berlaku kepada pelakon Catriona Ross. Ingin tampil cantik dan ramping seperti dulu, dia tekad menurunkan berat badan selepas melahirkan 3 orang anak. 

Catriona mengambil masa 5 bulan untuk hilangkan 17 kg berat badan. Daripada beratnya 75 kg, kini beratnya sudah 58 kg. Ada 5 perkara yang Catriona Ross lakukan untuk dapat tubuh badan seperti sekarang. 



1. Daki gunung

"Saya mahu menurunkan berat badan secara cepat, jadi saya perlu lakukan senaman yang extreme. Saya pun telah menyertai satu kelab mendaki gunung. Saya mendaki hampir setiap minggu untuk mengeluarkan peluh yang banyak,"

2. Berenang

"Saya mahu lalukan proses penurunan berat badan secara natural sebab itu saya tidak mengambil ubat kurus atau menjalankan pembedahan untuk menurunkan berat badan. Jadi saya memang perlu lakukan aktiviti luar juga selain diet seperti berenang dan bersenam kerana ia mempercepatkan lagi proses penurunan berat badan saya,"

3. Eat clean diet

"Saya mengamalkan diet eat clean (makan bersih)  sepanjang lima bulan ini. Contohnya waktu pagi saya mengambil roti wholemeal dan scrambled egg sahaja ,"

4. Makanan kukus tanpa minyak

"Sepanjang diet itu juga saya tidak makan makanan yang berminyak dan semua makanan saya dimasak dengan cara kukus seperti sayur kukus dan scrambled egg juga digoreng tanpa minyak,"

 5. Beras Perang

"Saya tetap makan nasi, cuma tengahari saya makan brown rice (beras perang) bersama lauk yang saya masak tanpa minyak. Memang agak drastik tetapi kesannya juga cepat,"

Sumber: ERA fm
Share on Google Plus

0 comments:

Post a Comment